Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Open Kerkendag op 14 en 15 sept.

08-09-2019

Ook de basiliek van Boxtel doet dit jaar mee met de Open Kerkendag

Open Kerkendag

op zaterdag 14 en zondag 15 september

van circa 13.00 – 17.00 uur

De geloofsgemeenschap Boxtel organiseert samen met de Heemkundekring/Erfgoedvereniging de dagen en stellen een aantrekkelijk programma op voor zaterdag 14 en zondag 15 september. Beide dagen is de basiliek van 13.00-17.00 uur geopend.
Het programma is als volgt:

Op zaterdag 14 en zondag 15 september is de basiliek geopend van 13.00 tot 17.00 uur.
Het programma van zaterdag 14 september wordt mede verzorgd door de monumentencommissie; zie programma monumentencommissie.
  • Beiaardier Tommy van Doorn speelt die dag ook op het carillon.
  • Onder begeleiding van een gids kan men de beiaardier op niveau aanschouwen.
  • Organist Tommy van Doorn geeft ook op zaterdag 14 september een orgelconcert. Aanvang 14.00 uur. Tijdens dat orgelconcert bespeelt hij alle instrumenten van de Sint-Petrusbasiliek. Er zullen ook kinderliedjes gespeeld worden. De toegang is gratis.
Op zondag 15 september is er gelegenheid tot bezoek en gebed.
Er zal voor de kinderen een speurtocht zijn. En wordt u rondgeleid door vrijwilligers van de Sint-Petrusbasiliek

Reserveer een of beide middagen en kom kijken en genieten in de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel.