Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Vrijwilligersdag Boxtel geslaagd!

10-10-2021

De vrijwilligersdag van Boxtel was op zaterdag 9 oktober 2021 een groot succes!

Op zaterdag 9 oktober was het dan zover. Eindelijk konden we onze vrijwilligers bedanken voor hun inzet de afgelopen periode. Want ondanks de beperkingen van corona zijn veel activiteiten toch doorgegaan, aangepast of opgezet.

De feestelijke dag begon met een mooie eucharistieviering met het thema: ‘God gaat altijd door met ons’. Aan het einde van de viering werden zes vrijwilligers extra in het zonnetje gezet. Vier van hen voor 25 jaar trouwe dienst, twee vrijwilligers ontvingen de gouden Heilig Hartspeld voor maar liefst 50 jaar vrijwilligerswerk voor onze parochie.

De volgende personen ontvingen voor 25 jaar inzet of zelfs iets langer een bronzen Heilig Hartspeld:
  • Gerrie van Rooij-van der Pas
  • Cees Jongmans
  • Bart van den Brand
  • Wim Janssen
Een gouden speld voor twee vrijwilligers die zich meer dan 50 jaar hebben inzet:
  • Johan Bakker
  • Noud van der Ham
Allen nogmaals van harte gefeliciteerd.

Nadat de pastoor ons de zegen had gegeven en we samen het slotlied “Wij hebben voor uw gebeden” hadden gezongen was het tijd voor de lunch. In de omgang stonden genoeg tafels en stoelen klaar zodat de ruim honderd aanwezige vrijwilligers konden genieten van een broodje kroket, broodjes ham, kaas en zalm en een lekkere krentenbol. Natuurlijk was er ook koffie en thee. Het was fijn elkaar weer te kunnen ontmoeten en bij te kunnen kletsen.

Na de lunch zijn een aantal vrijwilligers onder enthousiaste en uitbereide uitleg van Steven van Groeningen rondgeleid door de kerk en hebben ze de toren beklommen. Een flinke klim, maar allen kwamen onder de indruk van hetgeen ze gezien hadden terug.
Anderen konden in de kerkbanken genieten van een concert gegeven door Two-of-Us. Hun liederen van onder andere de Beatles en Simon & Garfunkel konden steeds op flink applaus rekenen. Vele vonden het zo leuk dat er wat langer doorgespeeld werd dan oorspronkelijk gepland. Het maakte niet uit, de saamhorigheid was het belangrijkste deze dag.

Al met al kunnen we dus terugkijken op een geweldige vrijwilligersdag. We hopen dat iedereen weer voldoende energie heeft gekregen om hun vrijwilligerstaken te blijven doorzetten. God gaat altijd door met ons, en wij met jullie. Bedankt allemaal!
Klik op deze link of op de link hieronder en bekijk het fotoalbum van deze middag.

Meer informatie:

Johan Bakker ontvangt de gouden Heilig Hartspeld