Sint-Willibrorduskerk Esch

Onze Sint-Willibrorduskerk van Esch

04-10-2019

Tijdens de interessante en ook waardevolle presentatie van PEP (Platform Esch Perspectief ) op 25 september in het Dorpshuis de Es werd zijdelings de mogelijke herbestemming van de Sint-Willibrorduskerk te Esch aangehaald. Een aantal mensen is in de veronderstelling dat de herbestemming van de kerk een agendapunt is bij het bestuur van de Heilig Hartparochie.

Per 1 januari 2015 zijn de parochies Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde gefuseerd. Deze fusie is zeer professioneel voorbereid en uitgevoerd. Met enige trots kunnen we stellen dat zowel organisatorisch, financieel en zeker ook pastoraal de Heilig Hartparochie goed op orde is. Wij prijzen ons gelukkig met het feit, dat we onze nieuwe kapelaan Marshal vanaf september in ons midden  hebben zodat het pastoraal team weer compleet is.

Alle kerkdorpen zijn even belangrijk groot of klein. De Heilig Hartparochie is eigenaar van de Sint-Willibrorduskerk en ik kan u meedelen dat er van enige herbestemming of mogelijke onttrekking van de eredienst van de kerk in Esch absoluut geen enkele sprake is. De kerk is en blijft de ziel van ons prachtige dorp Esch, ‘de glimlach van Brabant’.

Ik maak graag gebruik van de gelegenheid om alle mensen die zich zo goed inzetten voor onze parochie  te bedanken. Indien u graag mee wilt doen als vrijwilliger en ook de positieve sfeer wilt ervaren die in onze actieve gemeenschap heerst dan nodigen wij u van harte uit.

Dus geen zorgen en… u bent allen van harte welkom om de erediensten bij te wonen.

Met hartelijke groet,
namens het bestuur van de Heilig Hartparochie,

drs. Jos Polman, vicevoorzitter

De kerk is en blijft de ziel van ons prachtige dorp Esch, ‘de Parel van Brabant’