Sint-Willibrorduskerk Esch

Feestelijke Communieviering

03-10-2021

In Esch was het een groot feest

Op zondag 3 oktober hebben 10 communicanten uit Esch in de Sint-Willibrorduskerk voor de eerste keer de Communie ontvangen. Een waar feest!

Eindelijk was het dan zover. Na verschillende gezellige leerzame bijeenkomsten, een heuse torenbeklimming en een bezoekje aan de hostiebakkerij zijn de 10 Essche communicanten dan toch echt ter Communie gemogen.

De Sint-Willibrorduskerk zat vol op 3 oktober om 11.00 uur. Ja, het mocht weer. De bisschoppen hadden het aantal zitplaatsen vrijgegeven. En dat was niet tegen dovemans oren gezegd.

Onder toeziend oog van familie en vrienden zijn de communicanten een voor een door pastoor Geertjan van Rossem naar binnen gezongen. "God kent jou, vanaf het begin!" Diaken Pieter Schevers, die de kinderen heeft voorbereid op de Eerste Communie, was ook van de partij. Met brede glimlach zag hij van achter het altaar "zijn" kinderen met brandende doopkaars naar voren komen.

Alle communicanten hadden hun eigen taakjes. Sommigen lazen voor. Andere hielpen bij het collecteren en om het altaar klaar te maken.
Het ter Communie gaan ging de kinderen goed af. Van spanning was weinig te bespeuren. Jongens en meiden, jullie hebben het super gedaan! We zijn trots op jullie.

Weet je wat zo mooi is van de Eerste Communie? Na een eerste volgt een tweede, en een derde, en een.... Zo vaak als je maar wil kun je vanaf nu de Communie, Jezus zelf, ontvangen! We zien jullie dan ook graag terug. En als je het leuk vindt kun je pastoor Geertjan en diaken Pieter weer helpen met misdienen. Want extra hulp is altijd welkom!
Van harte proficiat aan alle communicanten en hun families. En graag... Tot ziens!

Met dank aan fotograaf John en Rickij Heesakkers voor de vooruitgestuurde groepsfoto.

Stralende communicanten samen met pastoor Geertjan en diaken Pieter op de foto

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen