Sint-Willibrorduskerk Esch

Carnavalsmis Voor altijd jong

26-02-2022

Voor altijd jong luidt het thema van de Carnavalsmis 2022 te Esch

Zaterdag 26 februari 2022 klonk in de Carnavalsmis van zaterdagavond te Esch het lied van Bob Dylan 'For ever young'. Niet met de originele Engelse tekst. Maar met een eigen geschreven tekst van pastoor Geertjan van Rossem en kapelaan Marshal Stanislaus. Pastoor Geertjan luidkeels zingend met zijn gitaar: "Voor altijd jong!" En kapelaan Marshal swingend klappend ter bekrachtiging van de jonge geesten.

De Viering werd geopend met een goedeavond aan alle Oggelvorsenpoelers en allen die van elders kwamen. "Welkom alle mede-schijnheiligen."
De grap zat er meteen in: "Vorig jaar was het coronaval met alle maatregelen die toen golden. Dit jaar is het coronaviel. Corona is veelal over en carnaval is terug. De vreugde is er weer! Laten we de Mis dan goed beginnen."

Tijdens de preek kwamen beide heren naar voren. Kapelaan Marshal had een klok in zijn handen. Waarnaar pastoor Geertjan vroeg waarom of hij deze bij zich had. Tja... de kapelaan is bij de tijd. "Maar de tijd stond stil," legde kapelaan Marshal uit. "En wel op 11.11 uur. Al twee jaar lang. In de tussentijd zijn we niet ouder geworden en blijven we jong van geest. 50 is tegenwoordig jonge 40. En 60 het nieuwe 50."
Dat dit jongblijven niet altijd op gaat bleek uit het daarop volgende grapje van de pastoor: "Deze week had ik te hard gereden in de bebouwde kom. Ik werd aan de kant gezet. Tegen de agent zei ik: "60 is het nieuwe 50." Maar het werkte niet. Ik kreeg toch een bon."

En zo ging de droge, filosofische humor nog even door. Hilarisch! Om tot slot met het vrolijke lied 'Voor altijd jong' af te sluiten. Wat hebben we genoten van dit vrolijk komische duo. Een luid applaus volgde. En deze was zeer terecht.

KLIK HIER om het lied 'Voor altijd jong' te beluisteren.

Na de Carnavalsmis in Ploegersland (Liempde) van 11.11 uur was Esch de tweede parochiekerk waar een Carnavalsmis plaatsvond. Morgen, zondag 27 februari, komen er nog twee Carnavalsmissen aan. En wel om 9.30 uur in Ploegersland Liempde en om 11.00 uur in Eendengat (Indegat) Boxtel.
Heeft u het gemist? Kom dan vooral alsnog meevieren met dit vrolijke priesterduo! Op zoek naar een Mis zonder carnavalstintje? Dan is de Mis van 9.00 uur in Boxtel ook zeker de moeite waard.

Welkom!! En... blijf vooral, voor altijd jong!

Carnavalsduo pastoor Geertjan en kapelaan Marshal

Doneer