Sint-Willibrorduskerk Esch

De kerk staat in de steigers

30-11-2022

De monumentale Sint-Willibrorduskerk staat in de steigers

Onze mooie monumentale Sint-Willibrorduskerk staat in de steigers. Men is druk bezig met de restauratie van het dak. Er zullen gedeeltelijk nieuwe leien worden gelegd. Daarnaast zal het houtwerk van de dakkapellen worden vernieuwd en de buitenzijde van de kerk worden geschilderd. Ook krijgt de Mariakapel een opknapbeurt en zullen maatregelen worden getroffen om vochtvorming tegen te gaan.

De restauratie vergt een investering van ongeveer 90.000 euro waarvan 60% gefinancierd wordt door de overheid in de vorm van SIM-subsidie. (Subsidie Instanthouding Monumenten). De overige 40% wordt gefinancierd uit de reserveringen van de parochie. En mogelijk via andere fondsen voor geldelijke ondersteuning. Naar verwachting is de restauratie binnen enkele maanden klaar.

Na de restauratie zal de kerk weer in goede staat zijn en kunnen alle mensen volop genieten van ons prachtige erfgoed. De kerk is de ziel van onze parochie en vormt samen met de pastorie en de overige monumentale gebouwen het hart van ons mooie dorp Esch.

Onze kerk, de Mariakapel en de heilige Missen worden goed bezocht. Tijdens de restauratiewerkzaamheden staat de deur dan ook zoals vertrouwd voor u open. We hopen en vertrouwen erop dat steeds meer mensen de weg naar de Sint-Willibrorduskerk zullen vinden. Van harte welkom!

De Mariakapel in de Sint-Willibrorduskerk te Esch wordt ook opgeknapt

Doneer