Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Inzegening corpus en kruis op 6 juli

29-06-2019

Onthulling en inwijding van het kruisbeeld met corpus op het kerkhof op zaterdag 6 juli a.s.

De onthulling en inzegening van het corpus op de hoek van de Mijlstraat en Lennisheuvel ligt ons nog vers in het geheugen. Bij onze zoektocht naar een geschikt corpus kregen we een beeld in handen dat weliswaar fraai was maar te klein. Toen ontstond echter het idee om het beeld op onze begraafplaats een plek te geven. Er moest daarvoor wel een kruis gemaakt worden. Via het wijkbudget kwam er geld vrij en met grote vakmanschap ging Henk van de Sloot aan de slag.

Het kruis met corpus is nu klaar!!! We hebben besloten om het volgende week zaterdag 6 juli na de Eucharistieviering te gaan onthullen. Dat zal zo rond 19.45 uur zijn. Onze pastor Harry gaat het inzegenen. De ceremonie zal worden ondersteund door het St.-Theresiakoor. En na afloop gaan we nog even koffie drinken in de Uitwijk.

U wordt hiervoor van harte uitgenodigd.

Contactgroep Sint-Theresia

Voor een fotoreportage, klik op deze link of op de link hieronder.

Meer informatie:

Plaats van handeling: de begraafplaats van Lennisheuvel