Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

05-11-2019

Concert op 10 november door koor Lavendel: Midden in het leven

MIDDEN IN HET LEVEN herdenken wij

Kamerkoor Lavendel en Projectkoor Purcell verzorgen twee concerten rondom het herdenken van onze doden. In de rooms-katholieke traditie gebeurt dat altijd op 2 november – Allerzielen. In de protestantse traditie gebeurt dat in de regel, eind november, op de laatste zondag van het kerkelijk jaar – de laatste zondag vóór de Advent. Onze uitvoering vindt plaats op zondag 10 november om 15.00 uur in de Sint-Theresiakerk in Lennisheuvel.

Het Projectkoor heeft zich de afgelopen maanden beziggehouden met de Funeral Sentences van Henry Purcell (1659-1695). Muziek geschreven kort voor zijn dood voor de begrafenis van Queen Mary, met drie liederen. Aan het middelste lied: ‘In the midst of life’, ontlenen deze concerten hun titel. Kamerkoor Lavendel omlijst de liederen met een gevarieerd programma van liederen rond herdenken.

Tijdens het concert zal er ook ruimte zijn waarin ieder die dat wil, een kaarsje aan kan steken om stil te staan bij geliefden die in onze gedachten voortleven. Van harte bevelen wij deze uitvoeringen bij u aan. U bent meer dan welkom!

Toegangsprijs: € 5,00 per kaart, contant te betalen bij aflevering Kaartverkoop: vooraf bestellen: Dirk Struycken, telefoon 06 - 37 31 86 28 of e-mail: Tj-A.degroot@kpnplanet.nl en dirk.struycken@ziggo.nl op de dag van het concert: indien niet uitverkocht, bij de ingang van de kerk.