Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Verlate H. Hartspeld voor Wim

05-12-2018

Wim van Erp ontving vandaag zijn verlate bronzen Heilig Hartspeld

Op woensdag 5 december, dus vandaag op Sinterklaasdag, ontving Wim van Erp zijn bronzen Heilig Hartspeld. Verlaat, omdat hij op de vrijwilligers middag verhinderd was. Verdiend, omdat hij al meer dan 38 jaar als vrijwilligers actief is in onze Heilig Hartparochie. Pastoor Jacques Grubben voelde zich dan ook vereerd om Wim te mogen onderscheiden.

In een korte toespraak naar Wim memoreerde hij de verdiensten. Onder meer:
- 38 jaar, vroeger elke week lector in de kerk;
- lid van de kerkhofcommissie;
- lid van de werkgroep restauratie orgel van  Liempde.

‘Veel zaken waarvoor je je van harte hebt ingezet en nog steeds doet en dat waarderen we zeer. En dat al ruim 38 jaar, we zullen zeggen een bronzen speld met een gouden randje’. Aldus Jacques, hetgeen nog eens bevestigd werd door Jo Custers want die gaf ook acte de présence.

Daarna werd met enige moeite de speld op Wims kraag bevestigd en ontving hij de bijbehorende oorkonde. In plaats van een bloemetje was Wim én Diny een fles lekkere wijn gegund. ‘Daar kun je vanavond tijdens de pakjesavond lekker mee vooruit’, aldus Jacques.

Wim voelde zich heel vereerd en dankte de beide bestuursleden die de onderscheiding kwamen bezorgen. ‘Jazeker, ik vind het wel aardig zo’n onderscheiding. Je staat er dan bij stil hoelang je zoiets al doet en dat de tijd ongemerkt vliegt. Ik blijf mijn werk voor de parochie doen zolang me de tijd is gegund’,  aldus Wim.

Er werd nog gezellig nagepraat en een tweede kopje koffie ging er nog goed in. Tevreden stapten de beide bestuursleden de deur uit met veel woorden van dank van Wim en Diny.

Wim ontvangt de bronzen Heilig Hartspeld van Pastoor Jacques Grubben

Doneer