Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Ontsteek een kaarsje bij Maria

01-04-2020

Veel mensen weten de kapel van Maria van Beauraing goed te vinden

‘Maria van Beauraing, de moeder met het Gouden Hart, vroeg om gebed en beloofde aan zieken en bedroefden hulp en troost.’ Dat is in deze tijd van de Coronacrisis zeker van toepassing. Velen weten de weg naar de kapel aan de T-splitsing Hezelaarsestraat en Herschepad goed te vinden. Al vaker moesten bezoekers bakzeil halen als ze een kaarsje wilden branden: ze waren gewoon op.

Beauraing is een bedevaartplaatsje aan de rand van de Belgische Ardennen, 20 kilometer ten zuiden van Dinant. In een meidoornstruik verscheen Maria vanaf 29 november 1932, 33 maal aan 5 kinderen. Maria, de moeder met het Gouden Hart, vroeg om gebed en beloofde aan zieken en bedroefden hulp en troost. Beauraing is rust, vrede en zorg voor elkaar. “Dat men hier op bedevaart kome.” Het is een uitdrukkelijke wens van de Heilige Maagd met het Gouden Hart.

‘Vergeet niet op de wens van Maria in te gaan!’, hoorde je vaker in het voorjaar tijdens een eucharistieviering in de kapel. Die H. Mis wordt namelijk met Hemelvaart in de kapel opgedragen. Sfeervol, intiem en met veel respect wordt deze daar vanaf 1989 gehouden. In dat jaar is de kapel opnieuw in gebruik genomen nadat ze in de korte tijd daarvoor op deze plek is herbouwd. Voor meer informatie, zie het hoofdstuk ‘Kapellen’ op de deelwebsite van Liempde.

Ben u ook getriggerd? Tot ziens in de kapel van Maria van Beauraing voor een gebed, overweging of bezinning. En natuurlijk voor het ontsteken van een kaars, groot of klein.. U kunt ook in de Mariakapel 'onder de toren' van de kerk terecht.

Velen zoeken troost en steun in de kapel van Maria van Beauraing