Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Frieda van harte bedankt

13-12-2021

Frieda van der Meijden, vrijwilligster van de parochie, ontving vandaag een Heilig Hartspeld

Op maandag 13 december, dus vanmiddag, ontving Frieda van der Meijden haar bronzen Heilig Hartspeld. Verlaat, omdat de vrijwilligersmiddag van november 2020 én die van 27 november 2021 door coronavoorschriften niet konden doorgaan. Verdiend, omdat zij al meer dan 26 jaar als vrijwilligster actief is in onze Heilig Hartparochie. Pastoor Geertjan van Rossem vond het een hele eer om Frieda de bronzen speld te mogen overhandigen. Wegens coronavoorschriften werd deze door haar man Theo keurig opgespeld.

In een korte toespraak naar Frieda memoreerde pastoor Geertjan van Rossem de verdiensten van Frieda. ‘Hierbij springt vooral het jaarlijks meehelpen schoonmaken van de kerk in het oog. Dat doe je al ruim 26 jaar en dat is niets niks. Daarnaast spring je bij met het insteken van brieven voor de Actie Kerkbalans. Daarvoor krijg je van het bestuur van de Heilig Hartparochie een bronzen Heilig Hartspeld’, aldus Geertjan.
Daarna werd deze speld door hem aan echtgenoot Theo overhandigd. Hij had de eer om het kleinood bij zijn echtgenote op te spelden. Dit in verband met de coronavoorschriften. Dat ging redelijk soepel want een dergelijke speld heeft stevige houdertjes die niet al te gemakkelijk zijn los te krijgen.

‘Soh, sprak de pastoor, een bronzen speld, de 88ste, en daarmee op weg naar zilver. Maar dan moet je nog veertien jaren gewoon doorgaan’. ‘Als ik dat kan, doe ik dat zeker’, aldus Frieda, ‘als mijn gezondheid dat toelaat. Ik vind het een hele eer om deze speld te mogen ontvangen: het doet me wat… En weet je, Kees Schrama heeft mij in het verleden gevraagd om mee te helpen. Goh. Wat is dat toch alweer een hele tijd geleden’.

De hele ceremonie werd door Jo Custers, de secretaris van de parochie, gadegelsagen. Hij reikte achtereenvolgens de oorkonde aan die door pastoor Geertjan werd overhandigd. Frieda voelde zich de koningin te rijk en dankte de beide bestuursleden die de onderscheiding kwamen bezorgen van ganser harte.

Die dank was er al vanaf het begin, want de bestuursleden Geertjan en Jo werden aller hartigst ontvangen met koffie, heerlijke taart en bonbons. De gastvrijheid straalde ervanaf en er werd naar hartenlust gebuurt Zo staan beiden in Liempde ook bekend.

Tevreden stapten de beide bestuursleden de deur uit met veel woorden van dank van Frieda en haar man Theo. Maar niet nadat haar alle sterkte was toegewenst met haart gezondheid en beiden fijne feestdagen werden toegewenst.

Pastoor Geertjan van Rossem overhandigt de bronzen speld aan echtgenoot Theo. Hij speldde deze even naar bij Frieda op.

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen