Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Communiefeest in Liempde

14-08-2022

Kapelaan Marshal nodigt de Liempdse jeugd uit voor een communiefeest

‘Een bijzondere gebeurtenis die we groots zullen vieren’, zo beschrijft kapelaan Marshal Stanislaus de Eerste Heilige Communie. ‘Het is het moment dat kinderen voor de eerste maal deelnemen aan de eucharistie en inhoudelijk kennismaken met het geloofsleven’. Daarbij leren ze dat ze er in hun leven niet alleen voor staan maar samen met Onze Lieve Heer op weg mogen.

Onze Lieve Heer biedt ons en de kinderen een fundament en een richting. Tegelijkertijd worden de kinderen aangespoord om ook zelf een steun te zijn in de gemeenschap. ‘Onze kerk is immers in de wereld’, aldus de kapelaan, ‘en een parochie vorm je samen.’ Dat is ook wat we de kinderen leren in de voorbereiding met lessen, activiteiten en excursies. Zo werken we samen toe naar dit grote communiefeest.

Diegenen die zich aanmelden voor dit communiefeest horen te zijner tijd de precieze plannen en activiteiten. Mocht je van tevoren al meer willen weten bel dan met kapelaan Marshal: telefoon 0411 – 67 22 15. En natuurlijk mogen je vrienden of vriendinnen meekomen.

Kinderen uit groep vier van de basisschool en hoger die mee willen doen aan dit grote communiefeest kunnen zich aanmelden bij de werkgroep door middel van het e-mailadres: communieliempde@gmail.com In oktober van dit jaar gaan we van start. Laat van je horen en doe mee.

De communicanten van 2012: het was een groot feest!