kerkbericht

Berichten week 23 september

23-09-2018

Korte kerkberichten voor de hele parochiegemeenschap

H. Missen, aanvangstijden, voorgangers, koren, misintenties en berichten voor Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde vindt u op de vier deelwebsites van de afzonderlijke kerkdorpen. Klik op een van de 'kerken' hierboven.

● Parochiesecretariaat, openingstijden
Het parochiesecretariaat is bereikbaar van maandag tot en met vrijdagochtend van 09.00 uur tot 12.00 uur via 0411 - 67 22 15. Buiten deze tijden hoort u via het antwoordapparaat welk nummer u voor dringende zaken kunt bellen.

● Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)
Voor de privacyverklaring van de AVG verwijzen wij naar het algemene gedeelte van onze parochiewebsite.

● Liturgische kalender
Donderdag 27 september H. Vincentius de Paul, priester.

● Vredesweek
Ieder jaar is in september de Vredesweek. Dit jaar van 15 tot 23 september. Het thema is: Generaties voor vrede. Steeds weer staan mensen op, jong en oud, welke zich inzetten voor vrede.
Op vrijdagavond 21 september is er in de Marokkaanse en Turkse Moskee bij Hoogheem een ontmoeting waar jong en oud welkom is. Deze bijeenkomst is van 18.30 tot 20.00 uur.
U bent van harte welkom.
Achterin de kerk staat tijdens de Vredesweek een grote bus waarin u een bijdrage kunt doen voor het werk van Pax Christi.

● Oogstviering ZLTO
Op zondag 23 september a.s. is de Oogstviering van de ZLTO. Daarom is de Hoogmis om 10.30 uur. Onze Bisschop Mgr. Gerard de Korte gaat dan, samen met onze pastoor Jacques Grubben, voor in deze dienst. Het Nistelrodense koor Timeless en het Sint-Willibrordusgilde uit Esch verlenen hun medewerking aan deze dienst. Thema van de dienst: “Wie zaait zal oogsten...”.

● Orgelconcert
Op zondag 23 september wordt er in de Sint-Petrusbasiliek door Bert den Hertog een orgelconcert gegeven. De aanvang is om 20.15 uur. Er wordt entreegeld geheven van 8 euro.

● Rozenhoedje bidden
Vanaf maandag 3 september 2018 bent u in de gelegenheid om elke werkdag, dus maandag tot en met vrijdag, het hele jaar door, het Rozenhoedje te bidden. De kerk gaat hiervoor om 08.15 uur open.

● Parochiebijdrage
Deze bijdrage kunt u overmaken naar het rekeningnummer van uw eigen kerkdorp. Het geld komt aan uw eigen geloofsgemeenschap ten goede, het wordt daar besteed of gespaard. De gegevens van de bankrekeningen zijn:
  • Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
  • Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89