Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Op bedevaart naar Lourdes

19-01-2019

Gaat u mee op bedevaart naar Lourdes!

Altijd al willen weten waar de hemel op aarde te vinden is? In Lourdes! Vraag het maar aan de miljoenen pelgrims die elk jaar dit bedevaartsoord in de Franse Pyreneeën bezoeken. Elke dag gaan veel mensen naar de grot waar Maria in 1858 aan het meisje Bernadette Soubirous verscheen. Mensen gaan naar Lourdes om steun te zoeken bij Maria, om een kaarsje op te steken, om stil te zijn bij de grot van de verschijningen, om het geloof samen met anderen te beleven, om bezinning. Tijdens onze reizen naar Lourdes wordt u een volledig verzorgd programma aangeboden. U kunt – geheel vrijblijvend – deelnemen aan vieringen, processies, verdiepingsmomenten, wandelingen door Lourdes en excursies naar de Pyreneeën.

De Lourdesgroep Bisdom ‘s Hertogenbosch verzorgt al decennialang jaarlijkse bedevaarten naar Lourdes in samenwerking met het ‘Huis voor de Pelgrim’ (Limburgse Bedevaarten). De groep bestaat uit vrijwilligers en verzorgsters die voor u vele hand en spandiensten verrichten tijdens de reis en in Lourdes. De bedevaartreis is daardoor geschikt voor jong en oud, ziek en gezond. Deelnemers die veel zorg nodig hebben kunnen in het Zorghotel accueil Notre Dame verzorgd worden door onze eigen Nederlandse vrijwilligers van het Huis voor de Pelgrim.

● Het aanbod voor dit jaar bestaat uit:
29 mei–6 juni 2019, busreis naar Lourdes
Een prachtige reis door het mooie Frankrijk. Onderweg worden plaatsen aangedaan als Banneux, een bedevaartplaats in België. Het Hospice in Beaune, een prachtig museum, vroeger was het een ziekenhuis voor arme mensen. En natuurlijk op de terugreis een bezoek aan het klooster in Nevers, waar Bernadette ligt opgebaard in haar schrijn.
Als u liever vliegt is er de mogelijkheid om deel te nemen aan de vliegreis van 31 mei–5 juni 2019. De pelgrims die met het vliegtuig gaan sluiten zich dan in Lourdes bij de buspelgrims aan.

Vliegreis van 6-11 september 2019
Vertrek vanaf vliegveld Maastricht. Bij voldoende deelname gaan we met een bus vanuit Brabant naar het vliegveld.

● Informatiebijeenkomsten
Als U, uw familie, kennissen en vrienden belangstelling hebben voor een reis naar Lourdes, dan bent u allen van harte welkom op de informatiebijeenkomst. Op deze bijeenkomst komt u alles te weten over de twee bedevaartreizen. Er wordt een presentatie en informatie gegeven over de reis, de bedevaart zelf, het leven van Bernadette en het heiligdom van Lourdes.
De informatiebijeenkomst wordt gehouden op:
  • Zondag:    27 januari 2019
  • Locatie:     Parochiezaal van de Willibrorduskerk
  • Adres:        St.-Willibrordusstraat 3 in Berkel-Enschot.
  • Aanvang:  14.00  uur.
De duur van elke bijeenkomst is ongeveer 90 minuten.

Voor verdere inlichtingen kunt U terecht bij:
Joke Hoekman, tel. 013 – 521 67 01 – mobiel: 06 – 42 34 77 29, Wilma Caiffa, mobiel 06 – 12 15 75 07 (na 18.00 uur), Peter van den Brand, mobiel 06 – 44 34 00 35 en Diaken Philip Weijers, mobiel 06 – 53 88 76 41.
Tip: Bent u client bij Zorgverzekeraar CZ! Dan kunt u onder bepaalde voorwaarden in aanmerking komen voor een flinke korting op de reissom. Meer informatie hierover bij Joke Hoekman. Veel informatie kunt u vinden op onze website: www.lourdes-groep.nl en Facebookpagina: Lourdesgroep.

Meer informatie:

Een bezoek aan Lourdes is zeer de moeite waard