Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Actie Kerkbalans 2020

25-01-2020

Dit weekend gaat de Actie Kerkbalans 2020 van start

Op 12 januari jl. hebben we de Nieuwjaarsviering in de Sint-Petrusbasiliek. Een mooie en sfeervolle bijeenkomst voor alle parochianen in de basiliek van Boxtel. Ook werd en stilgestaan bij het samen vijf jaar parochie zijn. Onder ons motto ‘Eenheid in verscheidenheid’ werd de prachtige deze viering vormgegeven.

In die vijf jaren hebben we samen met u gewerkt aan een nieuwe parochie waarbinnen elke geloofsgemeenschap goed tot zijn recht is gekomen. ‘Eenheid in verscheidenheid’, was en blijft dan ook ons uitgangspunt. Wij willen die prachtige parochie steeds verder verlevendigen en daarom zijn we in januari 2020 met een Alphacursus gestart. Zeg maar een basiscursus over het geloof. Deze mondt in 2020 uit in twee themadagen: ‘Als God renoveert’, op 24 en 25 maart.  Velen hebben zich daarvoor al aangemeld. U kunt én mag dat ook. Laat van u horen…

Nu en vooral ook in 2020 gaan we ook de kerken en ontmoetingsruimten renoveren, zeg maar de ‘harde’ kant van de parochie. Het thema van dit jaar voor de Actie Kerkbalans is daarom: ‘Restaureren voor de toekomst’. Repareren wat moet, restaureren wat nodig is en verfraaien als het kan. Veel plannen staan en stonden op de rol.

Al deze zaken kosten geld en daarvoor hebben we uw hulp en steun nodig. U kunt vrijwilliger worden en de handen uit de mouwen steken en/of een financiële bijdrage geven. Want zonder geld kunnen we niks vooral  omdat de kerk, lees de parochie, geen subsidies krijgt. Daarom vragen wij u om ons te steunen met een vast bedrag per maand of jaar of met een eenmalige gift. Ook kleine bedragen zijn van harte welkom. Dankzij uw bijdrage kunnen wij restaureren en blijven onze vier mooie kerken in de vier geloofsgemeenschappen Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde, een levendige plek binnen die dorpen. U kunt uw bijdrage overmaken naar:

● RK Heilig Hartparochie:
Boxtel                   RABO:  NL38 RABO 01.08.86.03.37
Esch                       RABO:  NL57 RABO 01.55.40.07.89
Lennisheuvel       RABO:  NL94 RABO 01.08.80.34.57
Liempde               RABO:  NL14 RABO 01.28.79.23.29

Hebt u vragen? Neem dan contact op met het secretariaat of ga naar de website naar ‘Ik heb een vraag!’ Zorg met ons dat het werk van onze kerk door kan gaan. Maak uw bijdrage voor 2020 vandaag nog over!

Wij willen u danken voor uw,

hopelijk royale bijdrage

voor de Actie Kerkbalans 2020!

Bestuur Heilig Hartparochie