Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Relieken van Bernadette

21-02-2020

De relieken van Bernadette komen naar de Sint Jan in Den Bosch

Relieken van de zieneres van Lourdes, de heilige Bernadette Soubirous komen dit voorjaar voor het eerst naar Nederland. Van 11 tot en met 17 mei is ‘Bernadette’ te gast in de Bossche Sint-Jans-kathedraal.

De week vangt aan met een Mariavesper (kerkelijk avondgebed) op maandag 11 mei om 16.00 uur waarin Mgr. Herman Woorts, hulpbisschop van Utrecht en bisschop-referent voor bedevaarten en Mgr. De Korte voorgaan. In deze vesper worden de relieken plechtig de Sint-Jan binnengedragen. Bij deze viering zullen ook de religieuzen uit het bisdom aanwezig zijn.

Van 11 tot en met 17 mei zijn er in de Sint-Jan verscheidene bijzondere vieringen en gebedsmomenten, in aanvulling op de reguliere eucharistievieringen van 08.30 en 12.30 uur (maaandag tot en met zaterdag). Zo worden er dagelijks de lauden (08.15 uur), het rozenkransgebed (12.00 uur) en de vespers (16.00 uur) gebeden.

Op zaterdagavond 16 mei is er een eucharistieviering met lichtprocessie en wake. Lees meer op de website van het bisdom van ’s-Hertogenbosch.

Bernadette van Lourdes