Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Eerste Communie en vormsel

07-07-2020

De Eerste H. Communie en het H. Vormsel worden beging september toegediend

Er is veel water door de Dommel gestroomd, maar er zijn uiteindelijk besluiten genomen. De Eerste H. Communie- en vormselvieringen gaan einde augustus en begin september in Boxtel en in Liempde plaatsvinden. Er is lang over gesproken maar de betrokkenen zijn eruit. De werkgroepen zijn weer helemaal paraat en gaan de vieringen vormgeven…

De vieringen kunnen plaatsvinden mits natuurlijk de versoepelde maatregelen van kracht blijven. En daar gaan we eigenlijk wel vanuit. De vieringen zijn als volgt:
  • Eerste H. Communie Boxtel groep 1: zondag 30 augustus, aanvang 13.30 uur;
  • Eerste H. Communie Liempde: zondag 6 september, aanvang 13.30 uur;
  • Eerste H. Communie Boxtel groep 2: zondag 13 september, aanvang 13.30 uur;
  • In Esch worden de huidige potentiële kandidaten met die van komend jaar gecombineerd;
  • Vormselviering Boxtel-Esch-Liempde groep 1: vrijdag 18 september, aanvang 17.00 uur;
  • Vormselviering Boxtel-Esch-Liempde groep 2: vrijdag 25 september, aanvang 17.00 uur.
Niet alle kinderen en hun ouders hebben ervoor gekozen om dit jaar mee te doen. Enkelen twijfelen nog en weer anderen willen graag het komende jaar meedoen, tenminste als dan alle vieringen door kunnen gaan. Allemaal een beetje ingewikkeld en toch ook een moeilijke keuze voor de betrokkenen.

De communieviering van de groep van Liempde vindt in de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde plaats. Alle andere in de Sint-Petrusbasiliek.

De verdere communicatie over het hoe, wat en op welke wijze vindt rechtstreeks tussen de werkgroepen en de ouders en kinderen plaats. Wij wensen hen allen een goede voorbereiding tot en een heel mooie viering.