Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Pastoor van der Sluis naar Sint Anthonis

23-06-2014

Pastoor van der Sluis vertrekt uit Liempde

Jongstleden zondag is bekendgemaakt dat Pastoor van der Sluis na negen jaar vertrekt uit de parochie Sint Jans Onthoofding Liempde. Op verzoek van het bisdom verhuist hij na de zomer naar de parochie ‘Maria Moeder van de Kerk’ in Sint Anthonis. Naar verwachting gaat hij daar in september aan de slag, maar dat hangt van een aantal praktische zaken af.

Zodra Pastoor van der Sluis vertrokken is, zal de pastorie in Liempde tot medio volgend jaar bewoond gaan worden door kapelaan de Jong. Deze is nu nog werkzaam in Eindhoven-Zuid en komt het pastoraal team aanvullen van de nieuw te vormen fusieparochie Boxtel-Esch-Lennisheuvel-Liempde (BELL), onder leiding van pastoor Grubben. Deze zal per 1 september alvast waarnemend pastoor van de parochie Sint Jans Onthoofding Liempde worden, tot aan de opheffing van de parochie die voorzien is per 1 januari 2015.

Over de verdere gevolgen voor onder meer de vieringen na het vertrek van Pastoor van der Sluis is momenteel nog niets bekend. Uiteraard zullen wij u op de hoogte houden van de ontwikkelingen.