Heilig Hartparochie Eenheid in verscheidenheid

Bespreking lezingen en Evangelie

20-09-2020

Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 20 september 2020

Het Bijbelinloopuurtje op de maandagavond is weer opgestart. A.s. maandag 21 september is de volgende bijeenkomst. Deze is in de Sint-Petrusbasiliek en begint om 19.30 uur. Hierbij worden alle coronamaatregelen in acht genomen.
De bespreking van de lezingen en het Evangelie wordt ook digitaal voortgezet. Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links...

Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie. Een gesprek daarover met hem op dat moment is dan natuurlijk niet mogelijk, wel in een persoonlijke ontmoeting of na de viering op het kerkplein.
In deze digitale ontmoeting geeft Geertjan een toelichting op de Eerste en Tweede lezing van aanstaande zondag 20 september en op het Evangelie.

Deze zondag, Vredeszondag, vieren we de 25e zondag door het jaar. Het motto luidt: In dienst van de vrede.
Vrede willen we allemaal. Maar hoe? Vredesinitiatieven bij de vleet, schendingen van de vrede te over. Gevraagd worden werkers aan de vrede, mensen die de vrede dienen. Hoeveel wil je investeren? Misschien staan er wel mensen aan de kant, staan ze te popelen om geroepen te worden tot vrede? In de lezingen gaat het om mensen, kwetsbare mensen, die geroepen worden om anders te denken, anders te reageren. Wij vieren rondom deze verhalen en door te vieren treden wij in contact met een God die steeds anders is, die ons uitdaagt om ons creatief in te zetten ‘ten dienste van de vrede’.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link hieronder en geniet van de presentatie.

● Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link.

● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem, ook naar die van Hemelvaartsdag. Klik op deze link.

Meer informatie: