Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Zondag 14 juni Eerste H. Communie

12-06-2015

Bijna veertig communicanten in Liempde

Zondag 14 juni is het communicantendag in Liempde. 39 Communicanten doen dan in twee groepen de Eerste H. Communie. De eerste groep om 09.30 uur en de tweede om 11.30 uur. De feestelijkheden vinden plaats in de Sint Jans Onthoofdingkerk aan de Dorpsstraat.

Alle voorbereidingen zijn getroffen en de kerk ligt er goed aangekleed en versierd bij: het feest kan beginnen. Kapelaan Geoffrey de Jong is de voorganger van deze vieringen. Hij heeft samen met de leden van de werkgroep Eerste H. Communie de kinderen voorbereid op dit tweede sacrament. Na de generale repetities op 8 en 11 juni zou het allemaal moeten lukken, daar is iedereen van overtuigd.

‘Nu moet het weer ook nog meewerken’, aldus een van de kinderen, ‘dan wordt het feest extra mooi.’ Ja, maar dat hebben we niet in de hand. Wellicht dat van ‘bovenaf’ gezorgd kan worden dat het deze dag een beetje zonnig weer is. Dan heeft heel Liempde er plezier van.

Na afloop worden er zoals gebruikelijk foto’s gemaakt. Deze kunnen na enkele weken door de communicanten en hun ouders worden gekocht.

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen