Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Gildemis in Liempde

11-01-2016

Gildemis in de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde

A.s. zaterdagavond is de jaarlijkse Gildemis ter ere van de patroonheilige Sint Antonis Abt van het gelijknamige gilde van Liempde. Het gilde vertrekt vanaf café het Wapen van Liempde in optocht naar de kerk. Tijdens de mis vinden de gebruikelijke rituelen plaats.

De Gildemis begint op zaterdag 16 januari om 19.00 uur en is vanzelfsprekend voor iedereen toegankelijk. Het kerkkoor Cantate Domino luistert deze mis op met gregoriaanse gezangen.

Komende zondag 17 januari is het precies 148 jaar geleden dat pastoor Raaijmakers de nieuw gebouwde kerk inwijdde. Deze kerk had toen nog geen kerktoren, deze werd 27 jaar later in 1895 eraan gebouwd. De kerk werd dus op 17 januari 1868, tijdens het patroonsfeest van Sint Antonius Abt, ingewijd. Een hele gebeurtenis toentertijd. Op naar het 150 jaar bestaan van onze prachtige Liempdse kerk.

U wordt van harte uitgenodigd om de Gildemis bij te wonen en de feestdag van Sint Antonius Abt mee te vieren.

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen