Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Kasteren en Antonius Abt

17-01-2016

Processie met zegening kleinvee op Kasteren

De Liempdse buurtvereniging Kasteren houdt a.s. zondag 24 januari weer haar jaarlijkse processie naar de Sint Antoniuskapel op Kasteren. Vooraf wordt een eucharistieviering in het zaaltje van Café Het Groene Woud opgedragen; deze begint om 10.30 uur. Tijdens de viering wordt het kleinvee gezegend.

De eucharistieviering wordt opgedragen in het zaaltje van café Het Groene Woud. De voorganger is pater Edward Geldmeijer, assumptionist van kasteel Stapelen in Boxtel. De muzikale omlijsting wordt verzorgd door troubadour Jan van der Heijden.

Onder aanvoering van het Gilde Sint Antonius Abt vertrekt de processie vanaf café Het Groene Woud naar de kapel op de hoek Kasterensestraat en De Maai. Daar brengt het gilde een vendelgroet. Ook wordt de zegen afgesmeekt over het kleinvee.

Na afloop kunnen de deelnemers aanschuiven aan een koffietafel. Hiervoor wordt een bescheiden bijdrage gevraagd. We wensen de inwoners van Kasteren en alle andere belangstellende een fijne viering toe.

Doneer

Meimaand Mariamaand

In mei een extra bloemetje voor Maria

advertentie