Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Schoeffelploeg weer actie

06-09-2017

De schoeffelploeg van Liempde was weer druk bezig

Een keer of achttien per jaar is de schoeffelploeg van Liempde op de woensdagmiddag actief. Dan wordt er met zijn allen gezellig geschoeffeld. Daarna ligt de begraafplaats er dan ook weer keurig bij.

Vandaag was dat ook weer het geval. Een klein beetje regen, enkele druppels, kon de zogenaamde pret niet drukken. Er werd gewoon volop geschoeffeld. 'Het moet er altijd goed bijliggen', zegt Jan van Vugt, de coördinator, 'ongeacht de tijd van het jaar'.
Dat valt overigens niet altijd mee want het kerkhof staat vol met struiken, bloemen en bomen. Die zijn alle heel mooi maar laten ook vaak veel bloemen en bladeren vallen. Maar daar maken de schoeffelers geen probleem van... ook niet van het grasmaaien en de kantjes afsteken.

Om 14.30 uur is er 'koffie'. Dit keer gezet door Maria Smeltink wegens afwezigheid van de vaste verzorger Annie van den Langenberg. 'Maar die doet het de volgende keer weer, want ze is vandaag verhinderd', aldus Maria.
Dat bakkie gaat er goed is, overigens twee. En passant worden er enkele foto's gemaakt en de sfeer zit er goed in. Vandaag was het ook de dag voor enkele nieuwe (groeps)foto's. Jammer dat Frans Roosen, Hein van de Sande en Jan van Zeeland verhinderd waren, maar die komen er de volgende keer weer op.

Heren, want dat zijn de schoeffelaars, hartelijk dank namens het parochiebestuur en de Contactgroep voor het vele en goede werk dat jullie tweewekelijks verrichten.
Voor meer fotoalbums, zie de deelwebsite van Liempde bij 'Fotoalbums 2017' of klik op deze of onderstaande link.

Meer informatie:

De schoeffelploeg van het kerkhof van Liempde

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen