Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Vastenproject Marshal Stanislaus

12-03-2024

Planten van palmbomen voor een beter milieu in India | het Palmyra Palmproject van oud-kapelaan Marshal

In de Vastentijd, ook wel de Veertigdagentijd genoemd - de voorbereidende tijd op Pasen - wordt meer dan anders stilgestaan bij de noden van de medemens. Dichtbij en ver van huis. In je eentje een druppel op een gloeiende plaat. Maar met velen samen een project steunen, de krachten bundelen, dat kan een wezenlijk verschil maken.

Het landelijke thema van Vastenactie 2024 is “Leven in een veranderende wereld”. Naast aansluiten bij een van de hoofdprojecten van 2024, heeft een parochie ook de mogelijkheid om voor een eigen doel te kiezen. Hier komt veel bij kijken. En er moet samengewerkt worden met betrouwbare bronnen, partners en contactpersonen.

Onze Heilig Hartparochie heeft dit jaar voor een eigen doel gekozen. En wel voor de organisatie Simcodess in India. Pater Marshal Stanislaus, voorheen kapelaan in onze parochie, is actief binnen Simcodess. Samen met de heer Gnana Arokiam Visuvasam, directeur van Simcodess, zal pater Marshal het project in India leiden. Het project heet: 'Planten van palmbomen voor een beter milieu in India | het Palmyra Palmproject'Zie het artikel van 4 maart jl. op de hoofdwebsite.

Wilt u het goede werk van Simcodess steunen? Dat kan op vier manieren. U kunt uw bijdrage storten:
  • op de centrale rekening van Vastenactie: IBAN NL21 INGB 000 000 5850 - tnv. 402438 (het projectnummer)
  • op de Vastenactieproject-rekening van de Heilig Hartparochie, (bij voorkeur): IBAN NL69 RABO 0140 9501 92 - tnv. Simcodess
  • of d.m.v. de QR-code te scannen
  • of een bijdrage al dan niet in een 'Vastenzakje' in de collectebussen in de vier kerken.
De collectebussen staan vanaf zondag 17 maart in de kerk.
Simcodess is blij met uw steun.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw gaven!
www.vastenactie.nl - www.heilighartparochie.nl

Oud-kapelaan Marshal Stanislaus is een van de kartrekkers van het eigen vastenproject in India

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen