The Passion 2024

25-03-2024

The Passion 2024 als inclusieve beleving

Na de eerdere succesvolle edities van The Passion Hemelvaart bestaat The Passion in 2024 zowel uit het live paasevenement op Witte Donderdag als het Hemelvaartverhaal in mei. De gaststad van deze editie wordt op een later tijdstip bekendgemaakt.
KRO-NCRV werkt voor The Passion samen met trouwe partners als de Protestantse Kerk in Nederland, het Bartiméus Fonds en Kansfonds. The Passion brengt het paasverhaal voor iedereen; met audiodescriptie en een tolk gebarentaal. Daarnaast worden er samen met Bartiméus Fonds stappen gezet om het terrein en de processie inclusiever en toegankelijker te maken.

William Spaaij (Jezus), Angela Schijf (Maria), Matteo van der Grijn (Petrus), Keizer (Judas) en Gaia Aikman (Maria Magdalena), Robbert Rodenburg (ongelovige Tomas) en Anita Witzier (Verslaggever) vervullen de eerste hoofdrollen in het muzikale evenement 'The Passion' 2024.

Schrijver Kluun (Raymond van de Klundert) is dit jaar de verteller van 'The Passion'. Ook de namen van de discipelen van The Passion voor de komende editie zijn bekend gemaakt. Actrices Tamara Brinkman, Jolijn Henneman, Anna Speller, Sterre van Woudenberg, cabaretier Steven Brunswijk, influencer Vera Camilla en acteurs Julian Ras en Robin Frings maken de groep discipelen compleet tijdens de live-uitzending van The Passion.

Passion Talk
Direct na de live-uitzending op 28 maart kunnen kijkers doorschakelen naar Passion Talk op NPO 3. KRO-NCRV-presentatoren Klaas van Kruistum en Anita Witzier praten live na met de cast en andere bekende gezichten. Wat heeft indruk gemaakt? Ook Dominee Anne-Meta Kobes schuift aan voor de duiding: wat weten we eigenlijk van Jezus en zijn discipelen en wat voor betekenis heeft het paasverhaal voor deze tijd?

The Passion 2024
Witte Donderdag 28 maart om 20.30 uur
bij KRO-NCRV op NPO 1
KLIK hier voor een impressie van de repetities