Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Vrolijke Peuter- en Kleuterviering

25-12-2021

Een applaus voor Kindje Jezus

Op 25 december om 15.00 uur was het dan zo ver: Kerst voor de peuters en kleuters in de Sint-Petrusbasiliek. Ook grotere broers en zussen, papa's, mama's, oma's en opa's hebben meegenoten van de Kerstviering in woord en beeld.

De Viering begon met het lied "De Kleine Trommelaar" (The Little Drummer Boy). Begeleid door een heuse tamboer, een echte trommelaar, Theo. Diaken Pierpaolo speelde op zijn gitaar en Andrea zong het lied. Het was prachtig. En erg indrukwekkend zo met de trom erbij.

Na het lied bad diaken Pierpaolo een openingsgebed en voorbeden. Bij iedere voorbede werd door Francien een kaars van de Adventskrans aangestoken. Zo kwam er steeds meer licht. Want met Kerstmis vieren we de komst van het Licht: de geboorte van Jezus. Jezus, Licht van de wereld. Redder van de mensen.

Na het gebed volgde het kerstverhaal. Verteld door Petra. Met hulp van afbeeldingen op een groot scherm en videobeelden op de tv's konden de mensen het verhaal niet alleen horen, maar ook zien. Dat maakte het verhaal over de geboorte van Jezus nog levendiger. Anne en Yvonne zorgden voor de camerabeelden. Aan het einde van het verhaal werd Kindje Jezus symbolisch in de kribbe voor het altaar gelegd. Twee kinderen hielpen daarbij: Bella en Ziva. Ze namen de pop Jezus heel voorzichtig aan. En met veel zorg en aandacht werd deze baby Jezus met liefde in de kribbe gelegd.

Als dank voor de geboorte van Jezus, Gods eigen Zoon, volgde een applaus door de kinderen en volwassenen in de kerk.
Ter afsluiting volgde er een slotgebed. En met een "Vrolijk Kerstfeest" werd iedereen gegroet en uitgenodigd om een bezoekje aan de grote, prachtige Kerststal te brengen.

Wilt u de Peuter- en Kleuterviering (terug)kijken? Klik op DEZE LINK en de Viering wordt geopend in de eigen Youtube-pagina van de Heilig Hartparochie.
Veel meevier-plezier! En namens ons allen van de PeuterKleuterviering:

Zalig Kerstmis allemaal!

Een hoeraatje voor God vanuit de Peuter- en Kleuterviering