Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Gift van Gilde aan de parochie

15-06-2022

Gift van het Gilde Sint-Barbara en Sint-Joris als dank voor de goede samenwerking

Op zondag 12 juni jl. was er een H. Mis met gilde-eer. In die goed verzorgde viering was het gilde aanwezig. Zo ook op zaterdag 23 april jl. toen datzelfde gilde het 25-jarig bestaan vierde. Dat feest werd dus voorafgegaan met een viering en herdenking in de Sint-Petrusbasiliek.

Eigenlijk werd er gevierd dat het gilde 26 jaar bestaat. Door de coronaperikelen is de viering namelijk met een jaar uitgesteld.
Uit dankbaarheid voor de goede samenwerking in de afgelopen 25 (26) jaar nam de hoofdman Guus Eltink na afloop het woord. In een fijne toespraak dankte hij de parochie voor de goede verstandhouding en de fijne relatie.

'Als dank heeft de vergadering van de gildebroeders besloten u een cheque te overhandigen. Aan deze bijdrage kunt u dan een goede bestemming geven zodat wij blij zijn en de parochie ook.' Aldus de hoofdman. De cheque werd plechtig door het 'bestuur' van het gilde aan de pastoor en vicevoorzitter overhandigd.

Daarna volgde de traditionele vaandelgroet aan het 'de kerk' en vertrok het gezelschap op weg naar hun volgende activiteit. Maar niet voordat de pastoor hen en alle parochianen de zegen had gegeven. Bekijk een korte impressie in het fotoalbum en klik op deze link.

Meer informatie:

Overhandiging van de cheque door de koning