Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Mariamaand

01-05-2023

Een bezoekje aan Maria

De maand mei is begonnen. Dat betekent een maand met wat extra aandacht voor Maria.

In de meimaand, ook wel Mariamaand genoemd, vinden vele mensen de weg naar kapellen en kerken om een kaarsje op te steken bij Maria. Maria kent onze noden. Niets is haar vreemd. Zo is "Ons Moeder" ook een voorpleitster voor ons bij Jezus zelf. Ze bidt met ons mee.

Tijdens de Mariamaand wordt in de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel een extra Mariabeeld geplaatst. Voor in de kerk, bij het altaar. Een bijzonder beeld. Want deze Maria wordt ook jaarlijks meegedragen in de Heilig Bloedprocessie, eveneens in Boxtel. (Dit jaar op zondag 4 juni; altijd op de zondag na Pinksteren.)

Wilt u een bezoekje brengen aan Maria? Loop gerust binnen. De basiliek is dagelijks geopend bij alle Vieringen en op vrijdag de gehele ochtend. U kunt een kaarsje opsteken als u wilt. En er staat ook een bankje. Zo kunt u staand of zittend even van de rust genieten samen met Ons Moeder.

Vindt u het fijn om samen de rozenkrans te bidden? Op iedere doordeweekse dag (maandag t/m vrijdag) wordt om 8.30 uur het rozenhoedje gebeden. Voorafgaand aan de Eucharistie van 9.00 uur. Op de eerste vrijdag van de maand wordt om 15.00 uur de Rozenkrans van de Goddelijke Barmhartigheid gebeden en is er ook gelegenheid tot biecht. Voelt u zich vrij om aan te sluiten.

Een kaarsje, een praatje, bidden, samen Eucharistie vieren, even stil zijn bij Maria... Het is allemaal mogelijk. Van harte welkom in de Sint-Petrusbasiliek. En in alle kerken en kapellen die onze parochie rijk is. Welkom!

Maria heeft een bijzonder plekje in de Mariamaand