Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Orgelconcert Jamie de Goei

14-05-2023

Symfonische orgelmuziek

In de Sint-Petrusbasiliek klonken op zondagmiddag 14 mei warme klanken. Jamie de Goei bespeelde het imposante Smitsorgel.

Zondagmiddag 14 mei bespeelde Jamie de Goei het imposante Smitsorgel in de Sint-Petrusbasiliek te Boxtel. Jamie de Goei geboren in 1976 is de vaste bespeler van het Bätz-orgel van de Grote Kerk te 's-Hertogenbosch. Zijn carrière is groot. Vele diploma's heeft hij behaald, geeft concerten in binnen- en buitenland en hij is menigmaal te beluisteren geweest op orgelprogramma's op grote radiozenders.

Jamie bracht werken ten gehore van Camille Saint-Saëns, César Franck en Charles-Marie Widor. Meesterstukken, even meesterlijk uitgevoerd.

Ondanks de twee grote tegenhangers van vandaag - Moederdag en belangrijke voetbalwedstrijden waaronder die van Feyenoord en PSV om de klim naar de titelplaats - was de opkomst meer dan geslaagd.

Na afloop werd onder de toren nog gezellig nagepraat over het prachtige orgelconcert waar Jamie de Goei het publiek op wist te trakteren. Natuurlijk onder het genot van een wijntje en sapje. En onder ontmoeting van Jamie zelf.

Het volgende orgelconcert  van Stichting Kerkconcerten Boxtel is op zondag 25 juni om 16.00 uur in de Sint-Petrusbasiliek. Van harte welkom.

Organist Jamie met op het videoscherm het te bespelen Smitsorgel