Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Taizé-avond

06-06-2023

Taizé: een lente in de Kerk

Op maandag 12 juni is er een Taizé-avond in het Pastoraal Centrum in Boxtel. De avond begint om 19.30 uur. De avond wordt verzorgd door Ando. Ando geeft een lezing over het dorpje Taizé, gelegen in Frankrijk, waar tienduizenden jongeren nog dagelijks enthousiast hun geloof beleven. Van heinde en ver, over de hele wereld, weten zij Taizé te vinden.

Dus hoezo weinig jong leven in de Kerk? Er gebeurt daar in dat piepkleine dorpje in Frankrijk iets heel bijzonders. Elk jaar trekken vele tienduizenden, meest jonge mensen uit de hele wereld daar naar toe om elkaar te ontmoeten in en rond de kerk van een (groeiende) kloostergemeenschap. Zowel katholieke als protestantse jongeren ontmoeten elkaar en Jezus.

Met een korte geschiedenis, eigen ervaringen, voorbeelden van hoe Taizé ook in Nederlandse kerken met gezang en Vieringen terug te vinden is, kleedt Ando de avond in. Een enthousiast verhaal over samen zoeken naar nieuwe wegen, verbinding en gemeenschappelijk geloof!

Welkom en geniet mee van Taizé!

Tienduizenden jongeren vinden de weg naar Taizé