Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Mariakapel in torenhal

06-02-2024

Op zondag 18 februari wordt de ‘Mariakapel’ in de torenhal ingewijd

Aansluitend aan de Hoogmis van 10.30 uur wordt de ‘Mariakapel’ in de torenhal van de Sint-Petrusbasiliek door pastoor Geertjan van Rossem ingewijd. Deze realisering van deze kapel is een lang gekoesterde wens van menig parochiaan en basiliekbezoeker, want nu kunnen  ze de hele dag terecht. De kapel is ontworpen en gebouwd door de vrijwilligers van de basiliek. De financiering is gedaan door wijlen Wim en Annie Aarns-Zijm. Zij tekenden ook voor de geldmiddelen voor de video- en streamingsinstallatie in de kerk.

Het bestuur is erg blij met de royale schenkingen, een nalatenschap, van wijlen familie Aarns-Zijm. Daardoor werden beide projecten mogelijk gemaakt en is het onderhoud van het Smits-orgel voor veel jaren gegarandeerd. In de viering zullen een familielid van het overleden echtpaar, mevrouw Astrid Zijm, en een tweede vertegenwoordiger aanwezig zijn. Zij zullen op een waardige wijze worden ontvangen en gaan op die dag hun oom en tante representeren.

Over de achtergrond van het Mariabeeld, de totstandkoming ervan en de toekomstige openingstijden zal vooraf aan de inwijding meer worden verteld. Deze informatie is nog een beetje een verrassing maar zal straks zeker via deze website aan u bekend worden gemaakt.

Vooraleerst gaan de eigen en vaste ploegen de komende weken flink aan de gang: de laatste voorbereidingen treffen, de bloemen uitzoeken en boeketten bloemstukken maken, de torenhal een flinke schoonmaakbeurt geven en andere.

Na realisering van deze Mariakapel hebben alle vier de kerken een eigen Mariakapel die elke dag van de week overdag is te bezoeken. Dat was de insteek van het parochiebestuur en de vier contactgroepen.

Dit Mariabeeld krijgt vanaf 18 februari een vaste plek in de kapel in de torenhal