Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Basilius College in Lennisheuvel

31-05-2019

Het Basilius College verzorgt een optreden in de Sint-Theresiakerk van Lennisheuvel

Op zaterdag 15 juni a.s. verzorgt het Basilius College een optreden in de Sint-Theresiakerk van Lennisheuvel. De muzikale presentatie begint om 20.15 uur en kinderen tot en met twaalf jaar kunnen de avond gratis bijwonen. Aan bezoekers ouder dan 12 jaar wordt een entree van € 15,-- gevraagd. De kaarten kunt u online bestellen of aan de kassa koppen.

Het Basilius College is een uitzonderlijk kamerkoor met beroepsmusici onder leiding van Jeroen Spitteler. Ook onze dirigent van Het Sint-Petruskoor en Boxtelaar Kees Doevendans  is lid van dit College en doet die avond mee. Het College geeft beroepsmusici de gelegenheid op hoog niveau te zingen met aandacht voor stemgebruik en ensemblevorming.

De liederen die ten gehore worden gebracht komen voornamelijk ui de renaissance, de romantiek en uit de twintigste eeuw. Omdat daarnaast ook nog andere stijlen worden gezonden wordt het een heel gemêleerd repertoire.

Kees Doevendans is baszanger van Basilius. Hij vindt het fantastisch om naast het vele dirigeren ook gewoon zelf op hoog niveau te kunnen en mogen zingen; hij heeft er zin in.

U bent op zaterdag 15 juni van harte welkom in de Sint-Theresiakerk van Lennisheuvel. U kunt dat genieten van een mooi stukje zang. De toegang kost dus 15 euro en u kunt de kaarten bestellen via de website: www.basiliuscollege.nl. Bent u daartoe niet in de gelegenheid koop ze dan aan de kassa. Veel luisterplezier…

Het Basilius College