Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Op weg naar Pasen en Goede week

14-03-2023

Op weg naar Pasen en de vieringen in de Goede week 2023

We zijn nu zowat halverwege de veertigdagentijd en daarom willen we u informeren wat er ons nog te wachten gaat de komende weken, met name de vieringen in de Goede Week.

Achter in de kerk staat de vastentafel, waarop met 40 stenen de weg door de woestijn naar Pasen toe is uitgebeeld. En op de “zondagstenen” zijn bij de vieringen van de afgelopen weken woorden geplakt, die van toepassing zijn op de weg naar Pasen. (zie foto hieronder).

De tijd tot het begin van de goede week zullen er 3 activiteiten zijn:

• Op zondag 26 maart is er om 10.30 uur een woord- en communieviering vanwege de 5de zondag van de vastentijd, voorbereid door de wocogroep met zang van Lencante. In die viering staat het verhaal van Marta en Maria centraal.
  • Op dinsdag 28 maart is er in het pastoraal centrum de vastenmaaltijd. Alle informatie daarover vindt u in de bijlage.
  • Op zondag 2 april, Palmzondag, is er geen viering, maar kunt u achter in de kerk gewijde palmtakjes komen afhalen.

In de Goede Week zullen er ook 3 vieringen plaatsvinden:

• Op vrijdag 7 april  Goede Vrijdag om 19 uur herdenken we het lijden en sterven van Jezus, het lijdensverhaal wordt in beeld gebracht met behulp van passende teksten en liederen, voorbereid door de wocogroep en gezongen door Lencante. Een ingetogen en sfeervolle viering!
  • Op zaterdag 8 april om 21.30 uur zullen kapelaan Marshal Stanislaus en diaken Pierpaolo Flesia voorgaan in de Paaswake met begeleiding van het St. Theresiakoor.. Aan het paasvuur wordt de paaskaars ontstoken en het Licht wordt aan iedereen doorgegeven. De lezingen gaan over de doortocht door de woestijn tot de ontdekking van het lege graf.
  • Op zondag 9 april om half elf is er een paasviering, voorgegaan door theoloog Nico Bulter, voorbereid door de paaswerkgroep, gezongen door Lencante en begeleid door fluitist Ton en gitariste Andrea. We vieren de verrezen Christus en gaan op zoek naar het nieuwe Licht met vrolijke liederen en het paasverhaal.

Bij alle activiteiten bent u van harte welkom.

Hartelijk gegroet, Contactgroep St.-Theresia.