Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Theresiadag een groot succes

24-09-2023

Theresiadag in Lennisheuvel wederom een groot succes

Stond de vorige Sint-Theresiadag in het teken van de inzegening van het Theresiabeeld dat een plek vond in de kerktuin. Vandaag werd tijdens de H. Eucharistieviering door pastoor Geertjan van Rossem een icoon van de Heilige Theresia ingezegend. Het icoon is vervaardigd door de heer Jan Morsink uit het Overijsselse Borne. Daar is ook een, analoog aan de parochiegemeenschap in Lennisheuvel, een Theresia-parochiegemeenschap actief, helaas zonder priester.

In de viering, die druk bezocht werd, stond pastoor Van Rossem stil bij het leven van de H. Theresia. De H. Mis werd opgeluisterd door het Sint-Theresiakoor en Lencante.

Na afloop was er een ongedwongen samenzijn in de kerktuin, waarbij leden van de Contactgroep Lennisheuvel gezorgd hadden voor de inwendige mens in de vorm van soep met 'n broodje. In het zonnetje werd, onder het genot van koffie of thee en een heuse Boxtelse mop -gemaakt door De Koekenbakker- nog lang nagepraat en was er ook gelegenheid om kennis te maken met pater John Varikuti die na zijn kennismaking in Liempde eerder die ochtend, bij de Lennisheuvelse geloofsgemeenschap aansloot.

Als afsluiting gaf maker Jan Morsink in de kerk nog een toelichting op het 'schrijven' van de ingezegende icoon van de Heilige Theresia die daarna haar weg weer naar Borne vond.

Al met al een zeer geslaagde Theresiadag. Met dank aan allen die hiervoor gezorgd hebben. Klik op deze link of de link hieronder en bekijk het fotoalbum. Veel kijkplezier.

Meer informatie:

Een volle Theresiakerk in Lennisheuvel op 24 september 2023