Weekend 11 en 12 april

08-04-2015

In het evangelie vindt een bijzondere gebeurtenis plaats: Jezus verschijnt aan zijn leerlingen – eerst aan de groep, en een week later nog eens apart aan Tomas. Die was er de eerste keer niet en weigerde het verhaal van de anderen te geloven. En daarom komt Jezus opnieuw: Hij wil dat allen tot geloof komen. Dat wil de Heer ook vandaag, en de Kerk mag – geleid door de opvolger van de eerste onder die apostelen – daartoe de Blijde Boodschap verkondigen en van Hem getuigen. Dat lijkt vandaag de dag niet erg te lukken; velen weigeren net als Tomas dat verhaal te geloven. Wie weet komen ze eens toch tot dat geloof, maar laten wij ondertussen in ons doen en laten vooral mensen zijn die de Heer aan anderen laten zien en voor wie geldt: “Zalig die niet gezien en toch geloofd hebben”.