Vergadering Contactberaad

13-04-2015

Tijdens de derde vergadering werden spijkers met koppen geslagen

Op woensdag 8 april was de derde vergadering van het Contactberaad. Deze vond plaats in het Pastoraal Centrum. Het was een zeer geanimeerde bijeenkomst tijdens welke de deelnemers diep in de agendapunten doken.

De volgende zaken kwamen onder meer aan de orde:

● Bemensing van het Contactberaad
De bezetting is weer rond. Ria van Beljouw neemt de plek namens de Contactgroep Boxtel over van Robert van Zwanenberg.

● Roulerende functies
Al snel werd besloten om de functie van voorzitter en secretaris per toerbeurt in te vullen. Zo worden de taken en de belasting ervan netjes verdeeld.

● Formeren van Contactgroepen
De contactgroepen in elk kerkdorp krijgen al aardig vorm:
- in Boxtel gaat men nu versneld aan de gang;
- ditzelfde geldt voor Esch;
- in Lennisheuvel draait de groep al volop en
- dit geldt ook voor Liempde.
Eerste ervaringen worden uitgewisseld en tips worden gegeven. Er heerste een positieve sfeer.

● Parochieblad voor iedereen
In het Kerkdorp Liempde is er een parochieblad, een kwartaalblad. Al geruime tijd worden de mogelijkheden bekeken om dit blad voor de hele nieuwe parochie te laten verschijnen. Aan het Beraad wordt aan de hand van een gespreksformulier advies gevraagd. Hierbij kwamen nogal wat problemen op de weg. Alle suggesties zijn verzameld en zullen binnenkort in het bestuur aan de orde komen. Eén universeel kwartaalblad lijkt heem moeilijk te worden.

De volgende vergadering is op woensdag 3 juni om 20.00 uur. Ook deze vindt in het Pastoraal Centrum plaats.

Contactberaad van de Heilig Hartparochie