Bedevaart Beauraing

09-05-2015

Op bedevaart naar Beauraing

Beauraing is een bedevaartplaatsje aan de rand van de Belgische Ardennen, 20 km. ten zuiden van Dinant. In een meidoornstruik verscheen Maria vanaf 29 november 1932, 33 maal aan 5 kinderen. Maria, de moeder met het Gouden Hart, vroeg om gebed en beloofde aan zieken en bedroefden hulp en troost. Beauraing is rust, vrede en zorg voor elkaar. ‘Dat men hier op bedevaart kome.’ Het is een uitdrukkelijke wens van de Heilige Maagd met het Gouden Hart. Vergeet niet op de wens van Maria in te gaan! Tot ziens in Beauraing, via een georganiseerde bedevaart of op eigen gelegenheid?

In Liempde is er een Beauraingcomité, een groepje mensen dat de activiteiten die in het kader van de bedevaartsplaats Beauraing worden georganiseerd, ondersteunt. Het Comité doet dat samen met de landelijke Vereniging Nederlands Beauraing Comité Pro Maria, de Afdeling Bisdom Den Bosch en het Rode kruis. Er is een goede medische begeleiding en vervoer met een rolstoel is mogelijk (met rolstoel € 10,-- extra kosten).

Bedevaartreizen in 2015
Vanuit het Bisdom Den Bosch worden in 2015 de volgende bede-vaartreizen georganiseerd:
● Een verzorgde bedevaart (ziekenbedevaart) van zaterdag 6 tot en met dinsdag 9 juni.
Deze reis gaat vanaf Nijmegen langs onder meer Mill, Sint-Oedenrode en Asten. De opstapplaatsen zijn Schaijk en Boxtel. De kosten bedragen € 265,-- per persoon.
● Een eendaagse reis (dagbedevaart); deze is op zondag 7 juni.
Deze reis vertrekt ook vanaf dezelfde plaatsen. De kosten bedragen € 30,-- p.p. In Beauraing zingt MarieChristien Verstraten.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Bert Slits en op de website: www.parochieliempde.nl en sites van Bedevaarten Beauraing.
dhr. Bert Slits
        Kapelstraat 3, Liempde