WWW - Werkelijk, Waarachtig, Wezenlijk

05-06-2015

W.W.W.  World Wide Web - Werkelijk Waarachtig Wezenlijk!

Via dit berichtje wil ik graag mijn ervaringen van de eredienst van zondag 31 mei met jullie delen. Zondag 31 mei hebben we onze gezamenlijke eredienst gehouden in de mooie Sint Petrusbasiliek in Boxtel. Doel van deze viering was om de samenhang in onze Heilig Hartparochie tot werkelijkheid te brengen.

Alle plaatsen in de basiliek waren bezet met heel veel mensen uit Boxtel, Esch, Liempde en Lennisheuvel. Ons pastoraal team met als voorganger onze pastoor Jacques Grubben heeft een prachtige eredienst gehouden, ondersteund door het fantastische koor en onze toporganist. Hartverwarmend was de preek van onze kapelaan Geoffrey de Jong.

Voor mij was de ervaring van deze eredienst heel bijzonder, een golf van spiritualiteit en positieve energie ging er door de kerk heen, een bijzondere ervaring in een bijzondere omgeving, dat gun ik iedereen. Daarvoor ben ik dankbaar aan  de mensen die ons voorgaan, authentieke en echt goede mensen zonder franje en kapsones maar met het hart op de goede plek. Mensen die zich volledig inzetten voor de parochie, het goede voorbeeld geven, goed denken, goed spreken en goed doen.

Na de eredienst werd onze nieuwe website onthuld: www.heilighartparochie.nl. Een knap stukje werk dat in korte tijd tot stand is gebracht en waar heel hard aan gewerkt is. Alle informatie over onze parochies is daarop te zien, actueel, duidelijk en mooi vormgegeven, kijk er regelmatig op je blijft dan volledig op de hoogte van alle activiteiten in onze parochie.

Onze pastoor stelde voor de onthulling van de website de vraag, wat betekenen de letters W.W.W. Iedereen weet dat natuurlijk, world wide web. De digitale wereld van informatie, interactie, webshops, Facebook, twitter, Linked-in, google en de wereld van big data. De wereld van rocket fuel, een onderneming die koopgedrag van mensen nauwkeurig kan voorspellen op basis van het analyseren en interpreteren van  gedrag op internet. Dat gaat letterlijk en figuurlijk heel ver.
Een ontwikkeling die zo veel mensen in de ban houdt, die heel veel goede kanten kent en bij verstandig gebruik zeer waardevol is, maar zoals alles bij ongelimiteerd gedrag ook tot uitwassen kan leiden.

Onze pastoor heeft zijn eigen interpretatie van de letters W.W.W.: Werkelijk, Waarachtig en Wezenlijk. Hij duidde daarbij op de kern van ons geloof. Het bestaat werkelijk, het is waarachtig en een groot wonder en het is een wezenlijk onderdeel van ons dagelijks leven. Deze interpretatie van de  W.W.W. draagt daadwerkelijk bij tot ons welzijn en geluk. Een geluk dat niet te koop is bij welke webshop dan ook, een geluk dat ik alle mensen wens en dat heel dicht bij ons is.
Kom het ervaren en doe mee, je bent van harte welkom…

Jos Polman, vicevoorzitter Heilig Hartparochie

Vicevoorzitter Heilig Hartparochie, Jos Polman