In en om de torens: juni

04-06-2015

Op maandag 1 juni jl. vond de zesde vergadering van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

Algemene zaken
Door de heer Kees Doevendans is een inventarisatie en rapportage van en over de koren binnen de parochie opgesteld. Deze wordt ter verdere behandeling aan de Commissie Personeel & Organisatie voorgelegd.

Informatieavond parochianen op woensdag 24 juni a.s.
De opzet, inhoud, taakverdeling en communicatie van en over de informatieavond voor parochianen op woensdag 24 juni a.s. in gemeenschapshuis ‘De Walnoot’ in Selissen is besproken. De bijeenkomst begint om 19.30 uur.

Thema-avond voor parochianen
Het bestuur heeft besloten om in het najaar een thema-avond voor de parochianen te organiseren. Het onderwerp is: ‘Hoe betrekken we de parochianen beter bij de kerk’.

Verhuurprijzen kerken en andere ruimten
De verhuurprijzen van de basiliek, de kerken, de voormalige H. Hartkerk en het Koetshuis worden voor het jaar 2015 opnieuw vastgesteld. Deze verhuurbedragen kunt u vinden in het hoofdstuk ‘Financiën’ van deze website. Een model verhuurcontract is definitief vastgesteld.

Financiële stukken en documenten
De Commissie Financiën legt de komende weken de laatste hand aan de jaarrekeningen van de voormalige parochies; tevens in geconsolideerde vorm. Ook wordt de financiële situatie van de parochie in het eerste kwartaal van 2015 in beeld gebracht. Als alles volgens plan verloopt worden de cijfers tijdens de a.s. parochievergadering op 24 juni gepresenteerd.

Voortgang (herbestemming) kerkelijke gebouwen
De opdracht van de voorgenomen verkoop van de H. Hartkerk is verstrekt. Alle zaken die hiermee verband houden verlopen over het algemeen zoals gepland.
Aan de Commissie Vastgoed is de opdracht gegeven om de (bestemmings)mogelijkheden van de pastorieën van Esch en Liempde in de toekomst nader te bekijken. Enkele randvoorwaarden hiertoe zijn geformuleerd.

Drainage Kerkhof Kerkdorp Liempde
Op voorstel van de Commissie Begraafplaatsen wordt de drainage van het voorste gedeelte van het kerkhof van het Kerkdorp Liempde binnenkort aanbesteed. De uitvoering zal nog in deze zomer plaatsvinden.

Nieuwe website: www.heilighartparochie.nl
De nieuwe website www.heilighartparochie.nl is op zondag 31 mei jl. gepresenteerd en dus ‘in de lucht’ gegaan. Dit geldt ook voor de nieuwe Facebookpagina. Een aantal onderdelen van de website zal in de komende maanden verder worden gevuld.

Contactberaad en Contactgroepen
Het bestuur neemt steeds met blijdschap kennis van de opstart en verdere vormgeving van het Contactberaad en de Contactgroepen. De toegezonden documenten worden met belangstelling gelezen en indien nodig van feedback voorzien.