Stille nacht, Heilige nacht

18-12-2015

‘Stille nacht, Heilige nacht’, het bekendste kerstlied van alle kanten belicht

Het kerstlied ‘Stille nacht, Heilige nacht’ is het meest bekende kerstlied over de hele wereld. Ontelbare keren is het gezongen en gespeeld, sinds Joseph Mohr en Franz Xaver Gruber het lied in 1818 voor de eerste keer ten gehore brachten.

De heer Reinier Thiesen, woonachtig in het Noord-Limburgse Meerlo heeft als hobby het verzamelen van zoveel mogelijk authentieke uitvoeringen van het beroemde lied. Zijn teller staat inmiddels op 6.052 versies. Bezoek zijn website: www.stillenachtheiligenacht.nl

Bekijk ook meer mooie websites over Stille nacht, Heilige Nacht. Bijvoorbeeld die van www.stillenachtinfo.nl.

Bezoek op deze website ook het hoofdstuk 'Muziek' en ga naar 'Kerstmuziek'. Beluister de beroemde versie van Simon en Garfunkel uit 1969. Deze staat in de top-5. Inclusief de uitgesproken tekst op de achtergrond.

Meer informatie:

De prachtige kerststal van de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde