Nieuwjaarsviering druk bezocht

10-01-2016

Vertrouwen blijven houden in God en in elkaar

Vandaag was in de Sint Petrusbasiliek de Nieuwjaarsviering. Een gezamenlijke eucharistieviering voor alle parochianen van de Heilig Hartparochie. Het was de eerste keer in deze vorm en de basiliek zal goed vol...

Onder begeleiding van het Gilde Sint-Barbara en Sint-Joris betrad pastoor Jacques Grubben met een breed gevolg de basiliek. Feestelijk en indrukwekkend. Temeer omdat het middenschip van de Sint Petrusbasiliek helemaal gevuld was en de zijbeuken voor een groot deel. Dat doet goed.

De zang van de hoogmis werd verzorgd door het Sint Petruskoor en met begeleiding van organist Tommy van Door. Het waren stemmige liederen. Mede daardoor was het een sfeervolle viering met veel aandacht.

In zijn overweging memoreerde pastoor Jacques Grubben het eerste jaar Heilig Hartparochie en de start van het tweede. Er is heel veel gebeurd: veel zaken die in een hoog tempo geregeld moesten worden maar ook andere zaken die op de rails zijn gezet. Hij dankte de grote groep parochianen die in het afgelopen jaar zoveel werk hebben verzet en stak iedereen een hart onder de riem voor het komende jaar: 'Blijf vertrouwen houden in God en in elkaar, dan krijgen we weer een schitterend nieuw jaar', aldus de pastoor.

Op het einde van de viering dankte de vicevoorzitter Jos Polman alle parochianen voor hun inzet voor de nieuwe parochie. Hij schetste in het kort wat er in 2015 allemaal is gedaan en bereikt. Hij motiveerde ook de parochianen, hun familie, vrienden en kennissen om toch vooral goed mee te blijven werken aan de Actie Kerkbalans die einde deze maand weer van start gaat.'Want zonder geld geen gemeenschap en geen goed onderhouden kerken'. Hij en ook de pastoor sloten af met woorden van dank aan iedereen maar in het bijzonder aan het Sint Petruskoor en het Gilde.

De Actie Kerkbalans vindt in de komende 2 à 3 weken plaats. Alle parochianen ontvangen thuis een brief met een leuke bijlage en attentie. Maar ook een nieuwe, heel complete Parochiegids 2016-2017. Hierin staat heel veel informatie van en over de parochie.

Na afloop was en voor iedereen koffie of thee met een koekje. Tevens was er natuurlijk gelegenheid om elkaar de beste wensen voor 2016 toe te dichten. Van beide werd volop gebruik gemaakt!
Een fotoreportage treft u hier beneden aan, klik op die of deze link, of onder het hoofdstuk: 'Fotoalbums',  'Gebeurtenissen in 2016'.  Veel kijkplezier.

Meer informatie:

Vicevoorzitter Jos Polman tijdens zijn slotwoord in de druk bezochte nieuwjaarsviering