In en om de torens: februari

12-02-2016

Op woensdag 10 februari jl. vond de tweede vergadering van dit jaar van het bestuur van de Heilig Hartparochie plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

Pastorale zaken
Er werd stilgestaan bij de goed geslaagde carnavalsmissen in Boxtel, Esch en Liempde. Er komen nogal wat aanmeldingen binnen voor de bedevaart naar Kevelaer: een positieve zaak.

Bestuurszaken
Henk van Kasteren neemt de plaats van Jan van Bragt in binnen de Commissie Financiën. Beide heren komen uit Lennisheuvel. We danken Jan van harte voor zijn grote inzet en wensen Henk veel succes met zijn nieuwe taak.
Er is een procedure vastgesteld met betrekking tot benoeming van bestuurs- en commissieleden. Deze bouwt voort op en sluit aan bij het fusiedocument van november 2014.

Onderscheidingen binnen de parochie
Er is een eerste gedachtewisseling geweest over het hanteren en verrijken van het onderscheidingenbeleid binnen de Heilig Hartparochie. Het concept wordt binnenkort ter verdere advisering aan het Contactberaad voorgelegd.

Reglement begraafplaatsen Heilig Hartparochie
Dit reglement dat voor alle vijf de begraafplaatsen van de parochie van toepassing is, is vastgesteld. Het wordt ter goedkeuring aan het Bisdom toegezonden. Voor enkele begraafplaatsen zullen enkele specifieke regels worden vastgelegd.

Parochiegids 2016-2017
Deze is klaar en is onder circa 12.000 gezinnen verspreid. Het bestuur ontvangt veel positieve reacties maar kreeg ook enkele opmerkingen. Met deze laatste houden we rekening in de volgende gids. Let wel: de allerlaatste informatie vindt u steeds op deze website.