Vastenproject 2016

23-02-2016

Voldoende voedsel voor families in Katakwi

Dit jaar gaat de aandacht van Vastenactie uit naar Oeganda in Afrika en wel naar Noord-Oost Oeganda, de provincie Teso. Dit is een arm, achtergebleven gebied waar de mensen afhankelijk zijn van landbouw.

Door de klimaatverandering worden de opbrengsten veel te laag. Mensen lijden honger, overlijden zelfs. Maar er is hoop.
SOCADIDO, projectpartner van Vastenactie, helpt de gemeenschappen om te gaan met extreme droogte én extreme regenval zodat de oogsten verbeteren en de mensen voldoende te eten hebben. Denk hierbij aan irrigatietechnieken, het telen van bepaalde gewassen en de hulp bij het “opstarten”.

Het project van Vastenactie 2016 richt zich op een aantal gemeenschappen in Katakwi, waar de hulp nog op gang moet komen.

Werkgroep Missie, Ontwikkeling en Vrede Heilig Hartparochie

Meer informatie: