In en om de torens: april

02-04-2016

Op donderdag 31 maart jl. vond de vierde vergadering van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

Jesus Christ in Concert
De uitvoering van Jesus Christ in Concert in de voormalige H. Hartkerk heeft diepe indruk gemaakt. Het was absolute topkwaliteit die er geboden werd! Zoveel mensen hebben zich op geheel vrijwillige basis ingezet en kosten nog moeite gespaard om uiteindelijk een productie neer te zetten van dit unieke niveau...
We danken de leden van de Stuurgroep, de 34 acteurs/zangers, de 30 extra zangers, de 35 kinderen en  de meer dan 100 vrijwilligers die in 14 werkgroepen waren ingedeeld. Deze hebben weken- en maandenlang aan het welslagen van dit fantastisch evenement gewerkt.

Bestuurszaken
Het bestuur heeft in het voorjaar een informatieavond gepland. Deze is op woensdag 1 juni 2016 en vindt plaats in de grote zaal van gemeenschapshuis ‘De Walnoot’. De bijeenkomst begint om 19.30 uur.
Op deze avond wordt verantwoording afgelegd over het gevoerde beleid, worden de jaarcijfers van 2015 gepresenteerd en is er een uiteenzetting over ‘belastingvrij schenken’.

Financiële zaken
Er zijn data afgesproken tijdens welke een delegatie van het bestuur met de afzonderlijke contactgroepen in gesprek gaat.
De ad hocwerkgroep Actie Kerkbalans wordt gevraagd de actie van 2015 te evalueren en de resultaten in beeld te brengen.

Overleg met de Stichting Petrusmonumenten (SPM)
Het overleg met deze stichting die onder meer als doel heeft de basiliek als zijnde een monument te promoten en in die hoedanigheid onder de aandacht van de inwoners te brengen, is voorgezet. Er zijn nog geen concrete resultaten te melden.

Herstel torenuurwerk Sint-Petrusbasiliek
Het torenuurwerk is door blikseminslag beschadigd. Het herstel ervan wordt te zijner tijd gecombineerd met het herstel en de restauratie van het carillon van de basiliek.

Voorschriften en tarieven begraafplaatsen Heilig Hartparochie
Deze zijn weer besproken omdat ze nog verder op elkaar zouden worden afgestemd. Tot een verdere afstemming en een langere overgangsregeling is besloten. Aan deze zaken wordt binnenkort de laatste hand gelegd door de Commissie Begraafplaatsen. Daarna worden alle zaken definitief en worden de documenten via deze website gepubliceerd, er ‘aangehangen’.