Geboortedag van de Kerk

15-05-2016

Dit weekend vieren we het hoogfeest van Pinksteren met als motto: Geboortedag van de Kerk.

Jezus Christus is door de Geest uit de doden opgewekt met Pasen
en door zijn dood en verrijzenis is Hij de Eerstgeborene van de nieuwe schepping.
Zeven weken hebben we geteld vanaf Pasen, zeven maal zeven dagen. En nu is het de vijftigste dag. Pinksteren. Diezelfde Geest is op deze dag uitgestort over de apostelen. We vieren de geboorte van de Kerk, een nieuwe schepping.

Op Pinkstermaandag luidt het motto: Gaven van de Geest.

Met Pinksteren sluiten we de paastijd af en belanden we weer in de tijd door het jaar. God laat ons deze tijd niet alleen, Hij laat ons niet als wezen achter, maar geeft ons juist voor deze gewone tijd de heilige Geest, de bijstand. We hoeven in ons dagelijkse leven niet alleen te strijden, we ontvangen een hulp – en dat is God zelf.