Bloedmirakelse avond op 18 mei

10-05-2016

Een interessante avond over het Heilig Bloedwonder

Traditiegetrouw vindt ook dit jaar weer de Heilig Bloedprocessie in Boxtel plaats. Deze is op zondag 22 mei a.s. Het programma g]hiervoor volgt... Op woensdag 18 mei is er een lezing over het bloedwonder door pater Hans de Visser.De lezing vindt plaats in de Protestantse kerk en begint om 20.15 uur.

Pater Hans de Visser houdt een lezing over de Heren van Merheim in relatie tot de Leenbrief van 1356 en het Heilig Bloedmirakelrond 1380. De lezing wordt muzikaal omlijst door de Boxtelse Cantorij onder leiding van Wil Barten.

De lezing wordt gehouden in de Protestantse kerk aan de Clarissenstraat. De bijeenkomst begint om 20.15 uur. Om de kosten te dekken is er een entreeprijs van 8,50 euro.

Kaarten voor deze avond kunt u in de voorverkoop met korting verkrijgen. Hiervoor dient u uiterlijk 11 mei 7,50 euro over te maken op NL18 RABO 016 24 04 794 t.n.v. Heilig Bloedstichting onder vermelding van uw naam en Bloedmirakelse avond. Uw kaarten liggen dan bij de ingang van de kerk klaar. U kunt natuurlijk ook op de avond zelf kaarten kopen.

De eucharistieviering in de Sint-Petrusbasiliek met daarna de processie is op zondag 22 mei. Informatie hierover volgt...

Pater Hans de Visser