H. Hartkerk verkocht

24-06-2016

De voormalige H. Hartkerk, pastorie en tuin zijn verkocht

De voormalige H. Hartkerk van Boxtel is verkocht. Dat geldt ook voor de pastorie van die kerk en de bijbehorende tuin. Ook de tuin van de pastorie van Liempde is verkocht. Voor de pastorie zelf is belangstelling. Alle verkopen zijn onder voorbehoud van de goedkeuring van de wijziging van de bestemmingsplannen.

De voormalige H. Hartkerk van Boxtel krijgt een cultureel maatschappelijke bestemming. Hierbij wordt de kerk bijvoorbeeld ter beschikking gesteld voor vergaderingen, congressen, bedrijfspresentaties en zogenaamde events. Daarbij kan ook worden gedacht aan (weer) een uitvoering van de musical Jesus Christ in Concert en andere producties en/of (muziek)evenementen. Tevens liggen er plannen voor horeca.
De nieuwe eigenaar is een ondernemer uit de regio Eindhoven die openstaat voor adviezen van en samenwerking met Boxtelaren. Uiteraard is van belang dat er een goede basis aanwezig moet zijn voor een gezonde exploitatie.

De pastorie van de H. Hartkerk en de bijbehorende tuin is verkocht aan een ontwikkelaar onder voorbehoud van goedkeuring van de wijziging van het bestemmingsplan. In de pastorie is een negental zelfstandige woonunits gepland voor mensen met een verstandelijke beperking.
In de pastorietuin van Boxtel is de bouw van een twaalftal aantrekkelijke eengezinswoningen gepland.

De tuin van de pastorie van Liempde is eveneens aan een ontwikkelaar verkocht. Ook onder de conditie van het voorbehoud met betrekking tot de goedkeuring van de wijziging van het bestemmingsplan. Het ligt in de bedoeling om op dit perceel starterswoningen en woningen voor senioren te realiseren.
Voor de pastorie van de voormalige parochie Liempde is belangstelling. Zodra hier mee over te vertellen is, leest u dit ook op deze website.

Binnenkort leest u meer over de verkoop van bovenstaande gebouwen en gronden in de plaatselijke en regionale dag- en weekbladen.

De voormalige H. Hartkerk van de Heilig Hartparochie