Jan van Bragt met bezoek vereerd

30-06-2016

Bestuur op bezoek bij pauselijke decorandus Jan van Bragt

De leden van het dagelijks bestuur van de Heilig Hartparochie hebben woensdag 29 juni Jan van Bragt en zijn echtgenote Thea met een bezoek vereerd. Dit bij gelegenheid van het ontvangen van de pauselijke onderscheiding Pro Ecclesia et Pontifice door Jan. Beiden waren zeer vereerd en er werd uitgebreid stilgestaan bij zijn verdiensten voor de voormalige parochie Lennisheuvel, zijn inzet bij het fusieproces en zijn inbreng, zij het een korte tijd, binnen de Heilig Hartparochie.

Op zaterdag 21 mei jl. nam de voormalige parochie St. Theresia afscheid van twee markante parochianen: Jan van Bragt en Henk van Oosterhout. Twee belangrijke steunpilaren voor de voormalige Sint Theresiaparochie van Lennisheuvel en ook nog enige tijd voor de Heilig Hartparochie en dan in het bijzonder voor de geloofsgemeenschap Lennisheuvel. Ze hebben zich altijd met hart en ziel voor de gemeenschap ingezet en daarvoor is de hele gemeenschap heel dankbaar.

Jan van Bragt, erg betrokken bij de totstandkoming van de Heilig Hartparochie, heeft zich maar liefst 47 jaar voor de kerk en voor de gemeenschap Lennisheuvel ingezet en zich heel verdienstelijk gemaakt. En dat in vele facetten… Daarvoor ontving Jan de Pauselijke onderscheiding Pro Ecclesia et Pontifice.

Het bestuur van de Heilig Hartparochie was niet eerder in de gelegenheid gesteld aandacht te schenken aan deze fantastische gebeurtenis. Reden om een persoonlijke afspraak met Jan en Thea te maken. Gewapend met een passend cadeau voor Jan en bloemen voor Thea bezochten pastoor Jacques Grubben, vicevoorzitter Jos Polman en secretaris Jo Custers, de gedecoreerde. Ze werden hartelijk ontvangen en het bezoek werd zeer op prijs gesteld. Er werd flink gebuurt en de wijn was verrukkelijk.

Jan, nogmaals van harte gefeliciteerd met deze pauselijke onderscheiding: verdiend, terecht en heel erg op zijn plaats. Dank voor je tomeloze inzet voor de Heilig Hartparochie in al zijn facetten

Jan ontvangt van zijn vrouw Thea de pauselijke onderscheiding