Jaarrekening op de website

05-07-2016

De jaarrekening van 2015 staat op deze website

In de vergadering van 30 juni jl. heeft het bestuur de Jaarrekening 2015 vastgesteld. Als basis hiervoor dienen de jaarrekeningen van de 4 afzonderlijke kerkdorpen van de Heilig Hartparochie. Uit de staat van baten en lasten over het jaar 2015 kan worden opgemaakt dat er over het jaar 2015 een nadelig saldo is bereikt van € 24.842,--. In 2014 was dit nog aanzienlijk hoger namelijk € 69.324,--. We zijn dus op de goede weg. We streven ernaar om 2016 met een positief saldo af te kunnen sluiten.

De hoofdlijnen van de jaarrekening(en) zijn integraal op deze website opgenomen. Op de parochiesite staat de jaarrekening van de parochie zelf met een beknopte toelichting. Op de deelwebsites van de vier kerkdorpen vindt u de jaarrekening van elk kerkdorp. Hierdoor krijgt u een beeld van de inkomsten en uitgaven van dat kerkdorp.

Het nadelig saldo is in 2015 voor het Kerkdorp Boxtel erg hoog, terwijl alle andere kerkdorpen een positief saldo hebben. Dit is een vertekend beeld. In 2015 zijn bijna alle personeelskosten als gevolg van de prille fusie op de rekening van Boxtel geboekt. Dit geldt ook voor veel algemene kosten en bestuurskosten. Dit gaat voor 2016 en volgende jaren veranderen.

Met ingang van 2016 is het vastgestelde document met betrekking tot de inrichting van de financiële administratie in werking getreden. Als gevolg hiervan zijn onder meer de bijdragen aan de voorzieningen aangepast, worden alle personeelskosten en algemene kosten naar rato aan de kerkdorpen toegerekend en komen een aantal salariskosten en andere te vervallen.

Voor het cijfermateriaal van de diverse jaarrekeningen verwijzen we u naar de parochie- en de kerkdorpenwebsites.
Dit geldt ook voor de vastgestelde tarieven van de 5 begraafplaatsen en het vastgestelde reglement. Deze tarieven én het reglement zijn per 1 juli 2016 in werking getreden.

Meer informatie:

De jaarcijfers werden ook op de informatieavond gepresenteerd