Voormalige H. Hartkerk verkocht

09-08-2016

De voormalige H. Hartkerk aan de Baroniestraat in Boxtel is verkocht…

De voormalige H. Hartkerk van Boxtel eigendom van de Heilig Hartparochie is verkocht. Op 21 juli jl. is het koopcontract door de koper van de Heilig Hartkerk, de heer Michel de Groot en het bestuur van de Heilig Hartparochie getekend. De notariële overdracht zal plaatsvinden als de wijziging van het bestemmingsplan door de Gemeente Boxtel is goedgekeurd. De aanvraag is al in behandeling bij het bestuur van de Gemeente Boxtel.

Per medio september zal de exploitatie van de kerk in handen komen van de heer Michel de Groot. De heer De Groot in woonachtig in Waalre en is ondernemer. Zijn plan is de kerk voor maatschappelijk culturele doeleinden te bestemmen. Hierbij moet ook worden gedacht aan het organiseren van events en congressen. Hij zal zich tevens inzetten voor een structurele economische drager. Uiteraard is het aan de heer De Groot om de exploitatie van het kerkgebouw ook financieel rendabel te maken. Dit gebeurt binnen de door het Bisdom bepaalde kaders. Het Bisdom heeft inmiddels zijn goedkeuring voor deze verkoop verleend.

Door de heer De Groot is een waarborgsom gestort zodat de parochie geen financiële risico’s loopt. Dit voor het geval dat onverhoopt de verkoop niet kan doorgaan in verband met het niet goedkeuren van de wijziging van het bestemmingsplan door de Gemeente Boxtel.

Het bestuur van de parochie heeft zeer goede hoop dat de Gemeente positief oordeelt. Hierover heeft inmiddels ook vooroverleg met de Gemeente plaatsgevonden.

Bureau Dedato.nu van Boxtelaar Sanne de Koning adviseert Michel de Groot bij de conceptontwikkeling en exploitatie. De parochie juicht dit zeer toe omdat mevrouw De Koning goed is ingevoerd in Boxtel. Ze heeft in de afgelopen periode ook het bestuur van de parochie in het hele proces tot verkoop geadviseerd.

RK Bestuur Heilig Hartparochie

De statige kerk is verkocht